Tuesday, March 9, 2010

BJ037A058

mengira hari, eh.mengira jam. dalam 48 hours, 120 minutes, 450 seconds slip keputusan SIJIL PELAJARAN MALAYSIA akan beralih tangan dari JPN ke PENGETUA dan dari PENGETUA ke tangan pelajar bernombor giliran BJ037A058. mungkin selepas result segala laman sesawang ini tidak akan beroperasi selama beberapa minggu. aku tak sanggup nak menjawab segala pertanyaan "berapa result ko?", "ko dapat berapa spm?".

pertanyaan "amcam, tunggu result, confident x?", "hati berdebar-debar x?" pun dah cukup buat aku tak mampu mengeluarkan sebarang jawapan. sepantas masa berlalu, sepantas adrenaline aku beroperasi. sepantas degupan jantung, sepantas otak aku memikirkan apa keputusan aku nanti. ada pertanyaan "kalau tak lulus, terus kahwin la?" pun dah buat aku pikir aku nak kahwin ke kalau tak lulus. haha.

bak kata segala penasihat tak bergaji aku, pikir positif. kalau keputusan cemerlang, itu rezeki atas segala usaha aku. kalau kurang cemerlang, mungkin aku kurang berusaha. semua itu di tangan ALLAH. saat ini, aku hanya mampu redha, berserah dan bertawakal. aku berjaya atasi ketakutan hendak ke sekolah, tunggang terbalik dalam kereta selama 3 jam. keputusan muktamad, aku akan jejak lobi SSP pada 11 mac. ambil slip, salam cikgu terus balik.

dan, tunggulah hari yang mengubah segala-galanya....11 MAC 2010.

7 comments:

farid™ said...

peh.syahira da study solan2 yg org akan tanye.mmg soalan cm tu org akan tnye punye

luvly mya said...

good luck=)

Berd said...

laa ko ssp ek.
ada explorasi x taun ko?

syahira said...

farid: yup.tau xpe.

mya: thnx.u too.

berd: eksplorasi?ade2.

Berd said...

ko mmg xde chat box ke?
ak #08.

syahira said...

berd: dlu ade.mls ar.wt semak.HAHA

Berd said...

kluar 08 la.
huhu