Thursday, February 9, 2012

Kalaulah

Kalaulah aku lahir kat dunia ini, tak payah pergi sekolah, tak payah belajar. Dahtu kau nak jadi apa kalau tak belajar, tak sekolah. Kalaulah aku ada duit banyak, aku upah orang menyamar jadi aku pergi kelas. Lepastu kalau kau minta orang menyamar, kau nak duduk rumah goyang kaki je ke. Kalaulah aku ini genius, lahir-lahir jadi pandai, jadi Albert Enstein ke, Charles de Coulomb ke boleh aku cipta benda-benda baru, lepastu boleh kaya raya. Diaorang tu semua bukan lahir pandai, tapi diaorang usaha nak berjaya. Kalaulah aku balik-balik kelas, tengah penat, ada kerusi urut, hilang la sikit sengal-sengal badan ini. Kau yang dera diri kau pergi tidur sehari dua jam je, lepastu study sambil main laptop, macamana la badan tak sakit.

Kalaulah aku ini ada bakat jadi penulis ke, tak adalah blog aku ini makin lama makin malap dan makin hambar. Kalaulahhhhhhhhhh. T________T

No comments: