Sunday, January 17, 2010

DIA PERGI...

17 JANUARI 2010

2.3O ptg...

terkulai layu tubuhnya. aku lihat tiada denyutan nadi. akhirnya dia pergi...

masih terbayang wajahnya yang bermain-main di tikar kesayangan ibuku. suaranya yang meminta dibelai. merengek-rengek kelaparan. sikapnya yang kadang-kadang membuatkanku meradang akibat suka menganggu aku tidur. memanjat katilku meminta tidur di sebelahku. jeritannya setelah dipijak olehku secara tidak sengaja. sikap manjanya yang menggesel-gesel di kakiku. dimarahi kerana mencakar-cakar kusyen dan memecahkan pasu-pasu ibuku.

melihat kakinya terjengkut-jengkut menahan kesakitan. selera makannya juga turut berkurang. dia hanya duduk diam tanpa suara. lidahnya terjelir dan matanya terbuka.

kini, dia sudah tiada.


3 comments:

amiratyra said...

asal muke kucing kau macam kucing aku cume kucing aku double gemuk & menunggu masa untuk mati sebab die dah hidup 9 tahun. ohh tidak! aku baru lepas ketuk kepale die sbb die gigit tangan aku. :(

syahira said...

mity: haha..muke kucing laen2 ke?aku rse sume kucing ak tgk mke sme.haha.kucing aku tuh muda lg.xsmpi setahun.

Party DIY said...

bangang aku ingt sapelah maty,