Thursday, January 7, 2010

hebatnya aku

cerita bermula pada petang khamis....

sesudah penat mempulun adik aku dengan kencangan bulu tangkisku, aku ke belakang rumah melihat betapa indahnya kebun yang sudah lama tak berusik ini. pokok rambutan yang menjadi rebutan aku dan adikku ketika kecil sudah boleh buat bergayut sang monyet(bukan aku tau).tengah aku menghirup udara segar, mataku tertacap pada sebatang pokok kelapa yang tidak begitu tinggi tetapi tidak juga tercapai dek tanganku yang panjang.

s: akak teringin la pulak nak minum air kelapa

f: amik sabit la..nanti senang nak petik

s: ok2..tu sabit(sambil menunjuk ke arah sabit yang terdampar di atas tanah)

aku pon berusaha dengan sepenuh tenaga menyabit sebiji kelapa yang menjadi idaman hati.

f: apa ni kak, tak dapat2 dari tadi. nak sabit kena ada style la.

s: sabit kelapa pon ada style ke?(dengan muka seposen...biase la.aku tak selalu pergi belakang. selalu ayah aku yang tolong2 buat benda ni semua)

dalam hati aku"alamak, adik aku ni terror gak. malunya...."

ada dalam 5 biji kelapa dapt kami sabit. 2 daripadanya sumbangan aku "try" nak sabit2.


hasil kami berdua(sebenarnya 5 tapi dapat snap 4 je)

macam pendekar lagaknya

ini yang kami dapat

kelapa reject(keras sebab tua sangat)

daripada lima hanya satu yang berjaya diisi ke dalam perutku.bolehla...

7 comments:

Syafinaz said...

bkn akak yg kalah ke men badminton.....bsan asyik akak je yg pungut bola sbb tu gi blkg

syahira said...

syafinaz: heyy..klh sbb bg pluang je.bdk kecik mne bleyh lebih2.

Syafinaz said...

huh....xngaku jgak.....

the name is ASMA said...

nak air kelapa jugak ! sabitkan selai :P

syahira said...

asma: byk chantekk ko..penat tau aku sabit.smpi ilang lemak2 ak..

amirah athirah abdul aziz said...

che'ah, ak nk satu. HAHA.

syahira said...

mity: bleyh2..

spe nk nnti cntact ak..order dlu keyh.