Tuesday, April 20, 2010

saya tak kenal makcik

5 tahun duduk asrama, hampir semua jiran tetangga aku tak kenal. yang umur sebaya, tua setahun, atau tua dua tahun boleh masih tegur-tegur dan senyum-senyum. tapi mak ayah diaorang memang sumpah aku tak kenal. kenal memang kenal, tapi bila mereka mula bercerita pasal anak mereka, soalan yang pertama aku tanya."err..siapa anak mak cik?". dan mereka hanya gelak-gelak, jeling-jeling konon menyindir.

ini mak cik la punya pasal. siapa suruh tegur saya tadi? dah nampak jelas lagi nyata saya memang tak kenal mak cik. kan dah 7 hari 7 malam saya tak tidur, mengalami insomnia yang melampau semata-mata nak dapat gambaran siapa mak cik. dan mana mak cik kenal saya? sebab kita tak pernah main teng2 sama-sama, tak pernah kejar-kejar, tak pernah satu kelas. harap saya dapat cari siapa mak cik.

masalah aku sekarang yang menimpa sejak menganggur dekat rumah. aku harap mak cik2 sekalian dapat buat sesi taaruf atau ice breaking atau sesi suai kenal dengan saya.

No comments: