Wednesday, December 1, 2010

Hari Malang Bertambah Malang

Pagi dimulai dengan sebungkus roti dan sekotak air milo. Makanan ruji harian ketika sengkek. Elaun agak-agak memang dah masuk. Tapi takut nak check. Biar la aku menghabis baki dan sisa-sisa wang bulan November. Tengah khusyuk memandang kanji-kanji dalam nota fizik, macam ada orang cucuk-cucuk perut aku dengan pisau. Satu hari aku menahan sakit yang terlampau. Lukisan kejuruteraan pun dah jadi seni lukis.

Masa balik pula, hujan turun. Nak taknak kena redah juga. Aku pun berlari-lari anak ke arah pintu bas. Opss. Hah, kan dah terbenam kaki aku dalam lopak air. Kalau aku tanggalkan kasut memang boleh jadi sampan. Penuh dengan air. Kepala pula dah pening-pening lalat. Tolong jangan demam. Minggu ni minggu taihen. Esok ada soudan (consult) pasal robot contest tahun depan. Aiya, dah la group first. :(

No comments: