Wednesday, December 15, 2010

Hlovate

Agak lama aku tinggalkan zaman-zaman sekolah. Zaman-zaman kemaruk novel, kemaruk buku. Sampai jadi antara golongan pelajar-baca-buku-waktu-cikgu-mengajar. Komik pun jadi salah satu sumber bacaan. Dan sikap pinjam buku kat library berkurun berabad lamanya jadi hobi masa sekolah. Satu novel memang aku akan jadi gian untuk habiskan. Satu novel, dua hari boleh habis baca. Memang tak ada siapa boleh ganggu, makan pun terabai. Bila rakan-rakan sibuk cerita pasal satu novel, tak nak jadi antara golongan-yang-tak-tahu-apa-yang-diceritakan.

Bila masuk JAD, hobi membaca buku-buku dah tak ada. Nak beli buku pun even komik sekalipun pikir dua tiga kali. Bukan aku tak suka baca gempak starz. Aku memang layan gempak starz. Lawak kampus la yang paling boleh-buat-aku-ketawa-sambil-baca. Memang kalau balik rumah je boleh beli. Sebab tak terasa bila keluarkan duit untuk benda-benda yang tak boleh makan.

Buku Hlovate ni dah lama keluar. Tapi aku baru je sedar. Maklumlah bila masuk hidup penuh kesibukan. Baru-baru ni je baru sempat baca. Novel english yang aku beli berkurun lamanya pun tak habis baca lagi. Hlovate memang terbaik la. Novel berciri keislaman dan banyak moral values. Memang Hlovate boleh buat duit elaun bulan ni habis dan rancangan untuk menyimpan dipostpone bulan depan. MPH sabtu ni!

1 comment:

Orked Ungu said...

Memang minat dengan penulisan Hlovate nie... start membaca since 2005.. ingat tahun..cm jgn tnya... tarikh n bulan berapa je.. memang tak ingat la~ ...

memang BEST~