Tuesday, February 23, 2010

bila budak 1 tahun mencarut

kepanasan global buat aku pasang dua kipas dalam bilik, mandi 5 kali sehari, air sejuk sampai dua botol. tapi, itu pun masih tak cukup. aku masih kepanasan. kalau tido pun rasa macam baru keluar dalam ketuhar. johor pun dah mencecah 32 darjah celcius. darjah farenheit(betul ke aku eja ni) pun agak-agak tinggi. ni baru kat rumah yang dikelilingi pokok-pokok, dan bunga-bunga tanaman yang selalu mengeluarkan oksigen dan menyejukkan kawasan persekitaran. bahang cahaya matahari kat sini boleh buat sel kulit aku jadi gelap, lemak-lemak yang bersuka ria dalam badan pun turut mati. sesiapa yang berkeinginan menurunkan berat badan, aku cadang duduk bawah matahari selama yang mampu selagi korang tak pengsan la.

berbalik kepada cerita hari ini.

lokasi: rumah kawan aku 2
masa: 5.30 petang

kawan aku 1: nie anak sape?*sambil tunjuk ke arah budak laki yang agak kiut(identiti dirahsiakan takut korang berebut2 nak jadikan adik angkat)

kawan aku 2: oO.cucu maklong aku.baru 1 tahun.

budak laki tersebut: eh.uang ajO(kurang ajar)

aku: weh.dia sebut ape?aku tak paham.

kawan aku 2: dia cakap kurang ajar.dia belajar dengan anak *****.memang pantang dengar apa orang sebut, semua dia nak ikut.

kawan aku 1: oy!ko kenape?

budak laki tersebut: oy!ko nape?uang ajo!

aku: weh. aku takot ngan budak ni. balik jom.

budak zaman sekarang, ajar ABC tak mau, sifir pun tak hafal, cakap pun tak betul. benda2 mencarut juga yang diorang ikut.

5 comments:

sayaBerd said...

kah3. pick up btol otak bdk tu.
sroh dia blaja rjin2 smpai bleh jd angksawan negara yee.
ekeke

syahira said...

berd: no hal.nnti ak aja cmne nk ckp mcm sheikh muzaffar.HAHA

Nina Nutter said...

cool seh budak tu!

syahira said...

nina: nk fon num dye?nnti ak mntak.HAHA

Aw Yong SaN said...

hahaha budak2 lah katakan...
eh, aq nak cakap sal pemanasa global ja... Aq adalah YAWA(yayasan anak warisan alam) marilah kitsa sama2 melaungkan slogan 'stop global warming!!!!!!!'