Thursday, August 5, 2010

rasa nak tumbuk dinding sampai jari aku patah


aku rasa mood nak memperbaharui entri2 dalam blog ni sangatlah tak best. neuron2 dalam otak aku dah tak mampu nak memproses selaju shinkansen. agak lembap macam kau tunggu nak naik keretapi tanah melayu pergi berjoli kat KL Sentral. budak2 u lain semua dah siap sedia dapat markah untuk test. aku? duduk kat rumah, tunggu masa nak balik TBP dan meng"copy" segala jenis homework. (kitaorang tak ada assignment2 ni). dia bagi satu tahun cuti pun makin tak mampu aku nak siapkan. lagi2 report fizik. soalan bapak susah. baru soalan, jawapan lagi double triple punya susah. kadang2 aku terpikir, orang yang buat soalan fizik ni tak rasa ke nak golek2 dulu baru dapat idea.

bulan ganti matahari, matahari ganti bulan, dah menendang2 anak bulan minta dilahirkan. puasa dah nak dekat. aiya! memang wajib puasa aku tak cukup. puasa aku je takpe, korang kena puasa penuh. macammana la puasa aku kat TBP nanti. sahur tak ada orang nak masakkan. kalau nak turun pergi syasya( kedai makan paling feymes)pun, mesti aku tertidur dalam lif. bangun2 je dah azan. tak sempat punya. buka? mesti makin cepat elaun aku susut. orang kata puasa la kita berjimat. oh! TIDAK bagi aku. nampak je bazar, macam orang kebuluran setahun tak makan. mungkin aku patut belajar masak. lagi 3 hari je cuti. sempat ke aku nak hafal segala formula2 masakan mak aku yang paling sedap di alam semesta, maka jadilah KOKO KRUNCH. eh, salah. maka aku pun boleh buka perniagaan bazar bulan2 puasa di samping menjana ekonomi negara. dah lama aku rancang benda ni. agak2 azam puasa 5 tahun lepas.


gambar di atas tiada kena-mengena. sekadar suka2. aku nak snap gambar budak tu bertudung tengah berpeluk2an dengan pak.. cik tua mana entah

SELAMAT BERPUASA RAKAN2