Sunday, September 5, 2010

SWEET itu tidak perlu

One word frees us of all the weight and pain of life: that word is love

sejujurnya tak pernah lagi aku post benda-benda karat ini. akibat berlambak status kat facebook in relationship jadi single. yang married jadi widowed. tak kurang juga yang blogger sampai dah tak berblogging. virus tengah merebak ke? dulu sibuk post cerita pasal bf/gf mereka. yang facebook pula siap ada simbol love.

tapi, tolonglah mengerti. saya teramat sangat nak juling mata tiap kali nampak kat news feed,"love u", "miss u","shayer shayang dia" dan yang sewaktu dengannya. tak cukup ke ber'sms' 24/7?mungkin orang cakap facebook tak kena bayar. tapi kalau sayang cam nak kahwin hari ini, tak akan topup 10 ringgit nak kedekut. kalau nak bermanja-manja, tak payah sampai nak bagitahu semua orang. mak cik pak cik yang dah kahwin pun ramai je yang ada facebook. tak ada sampai tiap2 hari nak tukar status facebook. kalau putus cinta pun tak payah sampai tulis nak bunuh diri la. kenapa? nak meraih simpati orang? sumpah aku tak simpati langsung.

so, adik-adik di luar sana, saya tak kisah kalau anda-anda nak bergula2 dalam facebook, SILAKAN, tapi jangan lah setiap saat, setiap masa. sila kasihani anak tekak saya.


2 comments:

hayat said...

eceh..da lain seyh blog ko

syahira said...

laen? apenya?