Sunday, May 15, 2011

Entri sedih

Allah bagi kita ujian untuk kita lebih mengenali Dia dan sentiasa berharap kepadanya. Allah tak akan uji hamba dia dengan benda-benda yang muri.
Kadang-kadang orang akan cakap "Aku rasa, apa yang kau rasa dan aku paham" dan sebenarnya mereka takkan pernah faham dan tak akan faham. So, ignore je apa orang cakap.

Lately ni, banyak gila dugaan. Dengan mak masuk hospital. Bayangkan la masa on the way dalam bas, dengar mak masuk hospital. Bercampur baur perasaan aku masa tu. Pandang luar tingkap bas, rasa nak nangis. Pandang abang, dia tidur tak ingat dunia. Last-last aku mesej ayah. Tu pun kena marah juga. T_T. But at last, ada la orang yang boleh kurangkan sikit perasaan sedih aku. Thanks awak.:D

Tapi mak masuk hospital kejap je. Nak tahu lebih lanjut tanya sendiri. So, kerja-kerja rumah semua aku yang bereskan. Bangun-bangun pagi dah tak ada dah tidur-balik-dan-membuta-sampai-tengah-hari. So, mungkin ini salah satu cara Allah nak uji aku jadi bakal surirumah. Eceh. Okay, ignore. Brrrr. -___-

Tapi before balik shah alam, mak masuk hospital lagi. Sampai sekarang. Hopefully tak ada apa-apa. Tapi at least kat hospital ada doktor boleh pantau. Kalau kat rumah, mak duduk sorang-sorang dan anything happen, tak ada siapa nampak. Mak, cepat sembuh ye. Akak rindu nak gelak ketawa dengan mak. Okay, tolong someone berhentikan air mata yang asyik mengalir ini.

Dan aku rasa inilah dugaan yang paling teruk aku pernah dapat. Tapi bila pikir balik, orang lain lagi teruk dari aku, tak pernah merungut. Orang lain yang lagi susah, yang lagi banyak dugaan tak pernah mengalirkan air mata. Diaorang tabah. Dan aku pun nak jadi orang yang tabah. Tak tough la perempuan asyik nangis je. Perempuan ini memang kerja asyik nangis ea? Grr.

Semalam dengar nasyid, Rasulullah yang banyak lagi dugaan dalam menyampaikan dakwah, masih terus berjuang, tak pernah merungut. Jadi aku sebagai hamba Allah pun tak boleh putus asa. Doa, dan doa dan terus doa.

Thanks bagi support, taknak merungut-rungut lagi dah. Saya akan jadi lebih tough ye awak. :D

No comments: