Saturday, June 18, 2011

Dewasa

Bila umur 19, tapi fikiran macam budak darjah satu:

Pandai cakap, tapi sendiri buat

Itu tak boleh, ini tak boleh. Tapi diri sendiri buat benda yang sama. Tak semua orang sempurna. Dan aku sekarang dah belajar, mendiamkan diri daripada bercakap benda-benda yang tak elok then diri sendiri pun buat benda yang sama.

Dan jangan rasa anda, anda dan anda sempurna, baik dan segalanya. Semua orang buat silap. Dan the best way is maafkan, lupakan, dan cuba terima apa kelemahan orang lain. Jangan rasa diri sendiri cukup bagus lepas tu cakap macam dah kenal orang tu luar dan dalam.

Depan cakap lain, belakang cakap lain

Hipokrit. Ayat yang mudah dan senang nak paham. Sorry, aku banyak jumpa orang macam ini. Kan lebih baik kita tunjuk je kita tak suka dia, daripada kita pura-pura kita suka dia. Tak untung pun. Rugi je. Then, belakang-belakang kutuk. Sama je. Dapat dosa. Ye dak?

Nak tunjuk diri bagus, tapi sorry aku tak rasa kau bagus

Boleh tipu orang lain, tapi bukan aku.

Okay, entri ini sangat penuh perasaan.

Dan lately ini aku rasa, aku rindu kawan-kawan SSP. Kawan yang ada masa susah, ada masa senang. Bukan yang datang bila perlukan sesuatu. Dan tak hargai apa yang kita dah buat.

Entri ini memang nak bagi orang terasa. Siapa terasa, meh tanya kat aku. Nanti aku bagitahu if entri ini memang untuk korang atau bukan.

No comments: