Friday, March 23, 2012

All the psychopath do is act

Berdasarkan status skype. "All the psychopath do is act". Apa sebab aku buat status macam itu. Tak ada sebab apa pun. Ini sebab tengok cerita Supernatural.

"They are psychopath. All they do is act".-Dean Winchester(Supernatural Season 7 ep 15)

Ada betul ke? Tak tahu la sebab aku pun tak pernah jumpa lagi rakan2 atau saudara mara terdekat yang ada sakit jiwa. Jiwa kacau tu ada la. Jadi, aku buat la sedikit kerajinan dalam dirinya pun adoi. Yes, Mr Google. Here i come.

"Psychopaths cannot be understood in terms of antisocial rearing or development. They are simply morally depraved individuals who represent the "monsters" in our society"

Psychopaths=monsters?
"They are unstoppable and untreatable predators whose violence is planned, purposeful and emotionless. Their emotionlessness reflects a detached, fearless, and possible dissociated state, revealing a low-state autonomic nervous system and lack of anxiety"
Sebelum kita judge orang tu psycho atau gila, kita tengok dulu ada tak ciri dalam diri dia. Adakah dia mempunyai mental illness? Suka menipu? Suka berdrama? Suka berlakon? Mereka satu watak lain dalam hidup dia yang tak pernah wujud? Memutar balik fakta? Menebar fitnah dah kebohongan? Ini hasil dari Mr Google. Not from my own opinion. Dan bila aku tanya Mr Google aku. Baru perasan yang MR K pernah buat satu entri pasal psychopath ini.

Orang yang mempunyai psychopath ini selalu akan rasa dirinya diancam. Apa yang dia buat semua serba tak kena. Dan apa yang dia nak semua untuk kepuasan diri dia. Kalau korang suka tengok movie korang boleh tengok cerita Saw, Scream dan macam2 la. Dia buat itu semua tanpa sebab. Apa yang dia nak, dia boleh puaskan hati dia. Tak semestinya orang yang ada psychopath ini akan membunuh. Ada juga yang suka memanipulasikan fakta supaya orang tak rasa yang dia bersalah.

No comments: