Friday, March 23, 2012

Bloggers?

Penat aku sental, mop, guna clorox, pakai asid. Tebal mengalahkan mak nyah pakai mekap sepuluh inci. Susah juga nak hilangkan habuk blog ni. Awal2 dulu masa buat blog, bersemangat je. Update kalau boleh sehari nak 3,4 entri. Tapi bila dah lama, rasa macam tak ada idea nak update apa. Bukan ada orang nak baca pun. Tapi best bila entri dah beratus2 lepastu baca balik.

"Oh, ini entri aku buat masa marah budak itu"

"Eh, aku buat entri ini sebab... hikhik"*buat muka gedik

Aku buat blog dulu banyak sebab sebenarnya. Dulu selalu juga buat diari. Tapi tak tahan 2 bulan. Diari jadi buku conteng2. Lepastu diari ini kau simpan la pakai peti besi ke apa. Mesti akan kantoi ada orang baca juga. Lepastu abang, adik pakat gelak ramai2. Tu salah satu sebab la. Sebab yang utama nya, aku suka menulis atau menaip. Rasa gatal tangan kalau sehari tak pegang papan kekunci yang ada abjad ini. Aku baca blog2 lain, kadang2 terasa di inspirasi kan juga la.

"Wah, macam mana dia dapat idea nak tulis macam ini"

"Fuyoo, hebat la blog dia ni"

Tapi kalau kadang2 fanatik sangat baca blog ini, apa yang orang tulis dalam blog semua kita rasa betul. Blogger itu kata itu, ini pun kita ikut je. Dia suruh kita mekap sepuluh inci kalau nak jadi lawa, kita pun pergi mekap 10 inci sebab nak jadi lawa.

Ada followers pun sebab blogger tu nak kita follow dia balik. Tak nak la macam tu. Kena la baca blog ini lepastu komen la apa yang kurang. Baru boleh memperbaiki skill memblogging. Aku baca semua blog orang yang aku follow. Tak tipu ini.


No comments: